Hakkımızda | Kaç Kalori
Anasayfa / Hakkımızda

Hakkımızda

Kaç kalori sitesi sağlığın ne kadar önemli olduğunun farkında. İşte sizi doğru besin değerleri hakkında bilgilendirmek için kackalori.web.tr kuruldu. Sitemizde günlük hayatta bolca tükettiğimiz besinlerin kalori, protein, karbonhidrat, su, vitamin, mineral ve daha bir çok besin değerlerini bulabilirsiniz.

Sağlığınıza önem veriyorsanız doğru yerdesiniz !

Kalori besinlerde yer alan vücudun kullandığı enerji miktarına verilen isimdir. Kalori sayesinde besinlerde bulunan enerji miktarını ölçebiliriz. Besinlerde bulunan kalori miktarı insan vücuduna sağladığı enerjiyi gösterir. Günlük hayatta gerçekleştirdiğimiz aktivite kalori sayesinde gerçekleşmekte ve bu hareketler sayesinde de enerji yakılmaktadır. Kaloriyi karbonhidratlardan, yağ ve proteinlerden almaktayız. İnsanların günlük kcal ihtiyaçları farklıdır ve her bireyin günde kaç kalori aldığı değişmektedir.
Kullandığımızdan daha fazla enerji yani kaç kalori alırsak kalan enerji miktarı yağ olarak vücuda depolanır. Aldığımızdan fazla enerji harcarsak ise o kadar yağ harcarız. Vücut besinlerden aldığı enerjiyi farklı şekillerde kullanır. Yani besinlerde bulunan kcal miktarı farklıdır. Hemen hemen bütün besinlerde belirli bir enerji miktarı bulunmaktadır. Bazı gıdalar da kalori daha fazla bazılarında ise daha az vardır. Bir gıdanın kaç kalori içerdiğini öğrenebilmek için içinde bulunan karbonhidrat,yağ ve protein miktarını bilmemiz gerekmektedir. Eğer yemeklerin bu besin değerlerinden ne kadar içerdiğini bilirseniz kaç kalori olduğunu hesaplaya bilirsiniz . Düşük kcal yiyecekler arasında bir genelleme yapacak olursak az şeker, az un, az yağ bulunan besinleri diyebiliriz. Az enerjili besinlere örnek verecek olursak roka, kuşkonmaz, brokoli, marul, lahana, karnabahar gibi besinlerdir.

 
Bazılarımız kilo vermek isterken bazılarımız kilo almak istemektedir. Kilo vermek içinde gün içinde kaç kalori aldıysak ondan fazla enerji harcamamız gerekmektedir. Dengeyi kurabilmek içinde kilo ve aldığımız enerji arasında eşitlik söz konusu olmalıdır. Kaloriyi dengede tutarken dikkat edilmesi gereken şartlar vardır. Az enerjili diye aynı besinleri tüketirsek bu besinlerde bulunmayan vitamini ve mineralleri alamayız ve böylece halsiz düşmemize neden olabilir sağlığımızı olumsuz yönde etkiler.